Melyik jógát érdemes választanunk?

Fontos, hogy az egészséges, kiegyensúlyozott élet mellett döntsünk. Engedjük, hogy a jóga, ez az ősi indiai mozgásforma egyaránt fejlessze testünket és lelkünket. A kezdők, az idősebbek, és azok, akik eddig nem igazán sportoltak, kezdhetik a hatha, vagy az iyengar jógával. A hatha jóga egy átfogó irányzat, amely lassú, hosszan kitartott ászanákból (pózokból, testhelyzetekből) áll. Különös figyelem irányul a légzésre. Ez igazából egy jó kis bevezetés a jóga világába. Az iyengar jóga a precizitásról szól, nagyon hosszan kitartott ászanákkal, amely így a legnagyobb hatást gyakorolja a csontokra, izmokra. A kundalini jóga szintén a testtudatosságról szól elsősorban, kiemelt figyelmet fordítva a légzésre és a mantrákra. Célja a kundalini energia felébresztése, mely az energiaközpontokon áthaladva növeli a tudatosságot, eljuttatva gyakorlóját a megvilágosodás állapotába. Az astanga jóga már egy komolyabb edzésnek is beillik, mindenképpen gyakorlott jógázóknak, vagy sportolóknak ajánlott. A legdinamikusabb irányzat, a rugalmasság, az összpontosítás és az erő fokozásáról szól.